2012-11-01

november

Nu är november här! Och vilken speciell månad den kommer att bli!

Denna november kommer vi att bli föräldrar, någon dag denna månad kommer vi att få uppleva något alldeles oförglömligt när vårt barn föds. Denna månad förändras vårt liv helt och hållet och jag ser så fram emot allt vi kommet att uppleva och allt nytt vi kommer att få lära oss! 
Denna november blir vi också husägare, nästa vecka skriver vi officiellt under pappren och blir mycket, mycket fattigare när vi lyfter vårt huslån. Vi får flytta in i vårt första, egna hem och det kommer att bli så roligt! Äntligen får vi flytta ut ur denna lilla lägenhet och hämta hem vår nya, fina soffa från Masku.

Nu låter allt det här väldigt sockersött och underbart, men realistiskt sett så kan det också bli en ganska jobbig månad. En spännande och svår förlossning har jag framför mig och att flytta till ett nytt hus är inte lika lätt som det låter. Det innebär massor med packande och städande och flyttlådor hit och dit...och med stor sannolikhet slipper vi inte och flytta till vårt nya hus innan babyn föds, så stackars nyfödda babyn och sjuka mamman måste leva några dagar eller veckor bland flyttlådor och allmän kaos. Och jag kommer inte att kunna hjälpa till så mycket med flytten, eftersom jag antagligen är väldigt sjuk efter förlossningen. Men vi försöker att inte stressa över allt som kan kännas krångligt. Vi flyttar sedan när vi hinner och kan, that´s it!

Hur som helst, så har vi en väldigt speciell månad framför oss, en alldeles unik tid och jag orkar snart inte vänta längre på allt som komma skall! :)


Och titta så söta, små sockor våra vänner stickat åt oss! :)

2 kommentarer:

Paloma sa...

Aivan ihanat tossut!

Johanna ("Jusu") sa...

Eiks oo ihanat! :) Toivottavasti mahtuvat maha-asukille sitten kun hän päättää syntyä, kun nuo tossut ovat niin hirmu pienet ja meidän vauveli on aika iso jo nyt! Ja kiva että oot löytäny blogini, vaikka kirjoittelenkin ruotsiks! :)