2012-08-17

snart iväg till villan...

Eftersom mannen har jobbat som en galning den här veckan, både på dagsjobbet och på bondgården, och kommit hem först elva tiden på kvällen, så har jag varit lite uttråkad här hemma. Därför tänkte jag idag packa hunden och magen i bilen och köra till sommarstugan och hälsa på föräldrarna. Vädret är ju dessutom idag alldeles perfekt för en villaresa! Hunden behöver få springa av sig all sin energi, medan både magen och mamman behöver känna lugnet av skvalpande vågor mot bryggan, har haft så mycket sammandragningar den här veckan och "liitoskivut" (vet inte vad de kallas på svenska...) har gjort det ganska besvärligt för mig...det gör ont att gå, att böja sig framåt, att byta ställning i sängen osv. Dessutom har jag känt mig så lat och oduglig den här veckan, när mannen har varit tvungen att jobba så mycket och jag inte har kunnat hjälpa honom på nåt sätt. Dessutom fick jag höra av en bekant vad hon egentligen tyckte om det att jag varit tvungen att vara sjukskriven och inte kunnat jobba så som hon har gjort, fast hon varit gravid...det var inget trevligt att höra och jag är fortfarande så sårad över att vissa människor kan säga precis vad som helst åt andra...men det tänker jag inte skriva om här på bloggen, alla har väl rätt till sin åsikt och ibland måste man bara acceptera att det finns människor som inte bryr sig om de sårar andra. Men nu åker jag alltså till villan och njuter och tänker inte ha dåligt samvete över det!








1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Tråkigt att din bekanta sa nåt otrevligt om att du varit sjukskriven under graviditeten. Tycker sånt är fånigt eftersom jag efter min egen graviditet (som var mycket lätt och smärtfri om jag jämför med andra) börjat förstå att varje kvinna, varje graviditet är o-l-i-k-a. Nån kan knappt göra nånting pga illamående, andra har sammandragningar så fort de ens tänker på att röra sig medan en del lyckigt lottade far iväg på gym och har sig hela graviditeten igenom (jag var en av de sistnämnda idioterna :) ). So what's the point med att jämföra och gnälla och tycka man är bättre än andra (utom just det, att låtsas vara bättre än andra, hah). Strunta i den kommentaren och njut av resten av graviditeten (sjukskriven eller ej men antar att du fortfarande är det), krämpor och bättre dagar och allt och ta varje dag i precis din egen takt. Sen när eran lilla krabat är ute så är det ju minsann han/hon som bestämmer takten :) Ja. Det blev en lång kommentar men ville få den ur mig. Ha det bra!

-Anna