2012-01-17

tisdag morgon...

...börjar så här hos oss:


Kaffe och naturell yoghurt+kvarg blandning med bär...nam! I´ll never go back to vanlig yoghurt igen!! Det här är såååå mycket hälsosammare och godare!!!

Idag har jag också tagit min första Thyroxin-tablett. Jag var till doktorn några dagar före julafton och fick en remiss till labben, där en massa blodprov togs av mig. Vi försöker reda ut om det finns någon orsak till varför jag inte blivit gravid trots att jag lämnat bort p-pillren redan i augusti 2010 och vi verkligen har försökt få barn i ett år nu. Det enda felet som hittills har hittats är att mitt tsh-värde (sköldkörtelvärde) är förhöjt och det tyder på mild hypotyreos. Så nu skall jag börja äta Thyroxin-piller och så får vi se om det hjälper, för jag har faktiskt haft många symptom men aldrig tänkt att jag skulle kunna ha hypotyreos, fast många har det i mammas släkte.
Vad jag har läst på nätet, så kan mild hypotyreos minska chansen att bli gravid och många gånger är den enda förklarningen till kvinnors infertilitet. Så nu får vi se om jag börjar må bättre med hjälp av denna medicin!

Inga kommentarer: