2012-01-11

denna dåliga morgon

Idag skulle jag bara ha lust att krypa under täcket hela dagen, bara sova bort hela dagen så som katten Lyyli gör...



Inte kan man alltid ha bra dagar....denna dag är definitivt en av de sämre dagarna.
Gårkvällen blev bara en massa grälande med mannen och nu är jag så tom och trött på något sätt. Trodde aldrig att det skulle ta så här mycket på bådas krafter att försöka få barn. Trodde aldrig att vi skulle vara ett av de paren som nästan går skilda vägar för att det är så jobbigt att vara med om ett missfall och månad efter månad försöka bli gravid igen, men inte lyckas...
Vi medger inte att våra gräl skulle bero på allt detta, men jag tror nog att det är allt detta som gör oss så stressade hela tiden och får oss att gräla över de allra minsta och onödiga sakerna. Båda är på dåligt humör och trötta hela tiden...

Jag vill förstås inte ge upp, inte med vårt förhållande och inte med våra försök att få barn. Men jag önskar bara att jag skulle kunna glömma allt det här med att försöka bli gravid, så att vi skulle få tillbaka den underbara relation vi hade innan allt detta. Men hur kan man glömma det när man mer än någonsin vill bli gravid, när man äntligen hittat den mannen man vill vara tillsammans med hela sitt liv och bilda familj med. Hur kan man glömma det när man ser lyckliga unga par med barn överallt runt omkring sig. Hur kan man glömma det när plötsligt alla omkring oss tycks bli gravida.

Trodde aldrig att det skulle bli så här jobbigt, för oss båda... Trodde aldrig att vi skulle bli det vi är just nu...det här är ingen bra dag, ursäkta att detta inlägg inte är så positivt, men ibland har jag bara dåliga dagar och behöver skriva av mig...

5 kommentarer:

Linn sa...

Jag är kanske inte den person du helst vill ha råd av då det gäller graviditets-relaterade saker eftersom jag omöjigt kan förstå hur situationen känns och till på köpet är fem före förlossning själv. Men jag tänker trots allt komma med en tanke. Jag har följt några vänner som har kämpat med att bli gravida, som fått flera missfall. Som jag förstått det så är det generella rådet att söka hjälp om man utan resultat aktivt försökt bli gravid i ett års tid eftersom det ju kan finnas fysiologiska faktorer som påverkar. Om ni inte redan sökt hjälp tycker jag att det låter som att ni borde göra det. För som sagt, kanske finns det nån faktor som relativt enkelt kan justeras med rätt hjälp. (ett litet fysiologiskt exempel så har jag själv hypothyreos som gör att jag behöver tillskott av thyroxin- detta är nåt som kan påverka chanserna att bli gravid och kan även påverka fostret då man är gravid så därför var det viktigt att mina värden var ok före vi ens försökte och har följts upp hela tiden). Kämpa på och lycka till!

Johanna ("Jusu") sa...

Tack för rådet! Jag var nyligen till doktorn och vi undersöker nu on det kanske finns något "riktigt" problem bakom vår barnlöshet...och nu ser det ut som om jag också har hypothyreos och skall börja äta thyroxin...kanske det påverkar min möjlighet att bli gravid, kanske inte...men mest tror jag nog att psyket påverkar det och ju längre tid det tar innan man blir gravid, desto mera stressar man ju över det och stress är väl nog det sämsta som finns när man försöker få barn... :) men ibland har man bara lite sämre dagar och måste få klaga över allt, som tur är inte alla dagar lika jobbiga... :)

Johanna ("Jusu") sa...

By the way, hurudana var dina tsh och t4v värden innan du fick medicin, kommer du ihåg ännu? jag undrar bara hur höga tsh-värden man borde ha innan man ens får thyroxin-resept...

Linn sa...

Det börjar bli så länge sedan att jag faktiskt inte minns mina exakta värden före jag påbörjade medicinering. Jag ska ännu kolla lite i gamla anteckningar och se om jag hittar, kan maila dig isåfall.

Johanna ("Jusu") sa...

Tusen tack, det skulle vara vänligt om du orkade maila mig...maila mig på akerblom.johanna@gmail.com, mitt hotmail-konto fungerar inte alls just nu..