2010-04-03

hundfeber!

Jag har massiv hundfeber! Massiv med superstort M!!!
Jag har alltid älskat hundar och hela min barndom har jag haft hundar i mitt liv. Så nu känns det lite tomt, speciellt efter att min mammas gullehund Nappe dog så har det känts så tomt. Tidigare var det så roligt att åka hem till Öja när jag visste att lilla Nappe var där och hälsade mig välkommen på ett så kärleksfullt sätt som bara hundar kan. Bara hundmänniskor kan förstå hur unikt det är att få uppleva all den tilit och ovillkorlig kärlek som hunden ger sin matte/husse. Jag saknar att ha en hund i mitt liv...

Så efter många funderingar skulle vi nu vara redo att bli ägare till en hundvalp. Rasen har vi funderat väldigt mycket på. Först tänkte vi ta en boxer, men sedan insåg vi att vi ville ha den rasen mest bara för att dess utseende tilltalar oss så mycket och Janne har tidigare haft en boxer med sitt ex. Men den hundrasen är nog lite väl aktiv för oss, de har så massor med energi. Och annars också har vi båda blivit helt förtjusta i rottweilers. Min bror och hans fästmö har en rottweiler valp och den är helt underbar. Min brors färstmös föräldrar hade, innan de dog, två rottweilers och jag var alltid så förtjust i dem när vi var hos dem. Den rasen har alltid tilltalat mig på nåt sätt. Jag tycker om stora hundar som man kan träna mycket med och det är ett stort plus med en sådan hundras som är ganska lättränad. Lätt och lätt...

Det finns en chans att vi skulle kunna få en valp i början av maj, ifall jag får semester då. Jag hoppas, jag hoppas, jag hoppas.....jag vill så få en hund till vår lilla familj. Vi är båda så hundkära och jag kan garantera att hunden skulle få ett gott och kärleksfullt hem hos oss!


Inga kommentarer: