2010-04-12

valpar överallt!

Igår firades gullets födelsedag genom att köra till Terjärv och titta på ljuvliga små rottweiler-valpar. Helt underbara!

Små, svart-bruna mysbollar som traskade fram och tillbaka på golvet och tuggade på allt och alla som kom i deras väg! 4 hanar och 4 tikar, förhoppningsvis flyttar en av dessa tikar till oss i början av maj. Ifall jag får sommarlov redan i maj, som jag önskat, då kommer vår familj att få tillökning. Jag var så ivrig och lycklig igår när vi kom hem från Terjärv, men den glädjen slocknade fort. Har varit så arg och irriterad idag!

Jag pratade med bossen idag och försökte få reda på när jag får mitt sommarlov, om det blir redan i maj som jag planerat. Men inget svar fick jag, bara att det ser dystert ut. Det säger han nu! Han kunde väl ha sagt det redan en månad sedan när vi skulle ge honom våra önskemål om när vi vill ta sommarlov. Han kunde väl ha sagt redan då att det är nästan omöjligt att få ta lov redan i maj!! Skit säger jag! Skit!

Har noll arbetsmotivation just nu. Vi har suttit så många dagar sent på brandstationen och skrivit på "laatusertifikaatti", som skulle vara klart förra veckan. Detta sertifikat är ganska viktigt för firman och vi har lagt ner så mycket tid på att göra det så bra som möjligt, och inget tack har vi fått! Är bara så trött på att mitt sommarlov nu inte skulle kunna uppfyllas i maj...är bara så trött och irriterad. Jag är t.o.m. så irriterad nu att jag nästan skulle vara beredd att säga tack och adjö till denna arbetsplats, om jag inte får sommarlov i maj!!!

Hur som haver, här kommer gulliga foton på gulliga valpar och en mycket stolt, fin mamma...kanske de piggar upp mig lite! :)






















1 kommentar:

Emma sa...

Naah! Voi va gullo!! :D