2009-11-26

stress

Stressar enormt mycket just nu, håller väl på att bli galen. Jag stressar över flytten till den nya lägenheten i helgen, kommer att bli väldigt bråttom eftersom min arbetskamrat inte har runnit renovera deras nya hem tillräckligt fort och nu är de inte säkra på om de kommer att hinna flytta tills helgen. Kaos med andra ord. Vi MÅSTE flytta på söndagen för jag jobbar annars hela helgen och måndagen...som tur fick jag fixat ledigt på söndagen, för det skulle inte bli till något att arbeta och samtidigt flytta. Kaos igen alltså. Nå, nu är det som sagt inte alls säkert längre om vi slipper och flytta på söndagen...jag förstår mig bara inte på andra människor ibland, varför måste allt göras i sista minuten?!? Jag har packat ihop våra saker sakta men säkert enda sen jag fick höra att vi slipper och flytta till en ny lägenhet. Vår nuvarande lägenhet har varit helt kaotiskt redan en längre tid, fylld med flyttlådor och saker, men bättre att göra så mycket som möjligt på förhand så att själva flytten blir smidigare. Men alla tänker inte på det viset. Vissa tycker att de har all tid i världen och tar det lugnt bara...men så plötsligt tar tiden slut och då först inser man vad allt man borde ha gjort och att allt är ett enda stort KAOS! Jag stressar och stressar...igår stressade jag så mycket att jag hade enorma rytmstörningar på kvällen, hjärtat gillar inte all denna stress längre...

Flytten är inte det enda jag stressar med just...mitt arbetskontrakt tar slut nu i december och ingen vet ännu om vårt arbete fortsätter efter nyåret. Bossen springer varje dag på nya möten om nya sjuktransportavtal för nästa år och försöker göra sitt allra bästa att vi skulle kunna ha båda ambulanserna i gång ännu nästa år också...men ifall vi inte får nya avtal och ena ambulansen eventuellt tas ur bruk, då är jag definitivt arbetslös efter nyår...roligt....ännu mera stress med andra ord och kaos fortfarande!

Inga kommentarer: