2009-11-06

ny lägenhet...igen!

Jepp, det blir att flytta till en ny lägenhet igen...Duschrummet i vår nuvarande lägenhet är så gammalt och äckligt, nu ska de äntligen remppa den. Men det innebär att vi måste flytta ut härifrån så länge de renoverar bastun och duschrummet. Det positiva i allt detta är det att vi inte behöver flytta långt bort, bara till andra sidan gården. Vår granne Jari, som också är min arbetskamrat, flyttar med sin sambo till ett egnahemshus som de köpt och vi får flytta till deras fina lägenhet. Deras lägenhet har renoverats ett par år sedan och köket är mycket finare än i vår nuvarande lägenhet. Väggarna är målade i fina färger och spisen i vardagsrummet är vitt och fint. Vi får flytta i slutet av november så nu räknar jag bara dagarna tills dess och planerar hurudana julgardiner jag får sätta dit...och hur vacker vår nya lägenhet kommer att bli! :) Roligt med små överraskningar, de piggar upp denna trista och mörka hösttid.

Bytte förresten bort mina p-piller till plåster någon tid sen. Jag har ätit p-piller ungefär 7 år redan, nu plötsligt började jag få lite problem med dem och bytte märke någon månad sedan. Nå, det nya pillret gjorde mig totalt galen, jag hade så brutala humörsvängningar så jag var tvungen att sluta äta dem. Jag kunde skratta och vara hur glad som helst den ena stunden, och plötsligt bara bli helt nedstämd och gråta...eller bli jätte arg över något helt löjligt. Jaag var dessutom otroligt svartsjuk över Janne, var hela tiden övertygad om att han kommer att lämna mig så fort han hittar någon trevligare och vackrare tjej. Lite svartsjuk är jag förstås alltid, det är väl helt normalt, men när jag åt dessa piller var mitt beteende allt annat än normalt! Så nu bytte jag till p-plåstrer, eller vad skall man nu kalla dem...Tycks fungera helt bra hittills åtminstone. Humöret mitt är mera normalt och jag har inte så brutala humörsvängningar längre. Det enda dåliga med plåstren är att de tycks hållas fast lite dåligt. Kanske jag duschar och sitter i bastun lite för mycket...

Hade en konstig arbetsdag i onsdags. Först åkte vi iväg på en patientförflyttning från Karleby till Uleåborg en 10-tiden på morgonen och var tillbaka hemma halv fem tiden. Genast när vi kom hem fick vi åka iväg på en ny förflyttning, från Karleby till H:fors! Fick köra heeeeela natten och var tillbaka hemma först kl.7 nästa morgon. Nå, jag kröp ner under täcket och sov ungefär 5 timmar, sedan hamnade vi på en förflyttning till Uleåborg igen. Jag räknade igår att i onsdags-torsdags arbetade jag 21 timmar i sträck utan sömn. Och under onsdagen och torsdagen har vi kört totalt 2000 km med ambulansen. Ganska mycket!

Inga kommentarer: