2013-04-18

några träd fattigare...

Så här ser det ut när jag tittar ut genom köksfönstret...


Två björkar och tre tallar fattigare är vi nu!
Stort tack till elbolaget! I måndags ringde jag och frågade om de kunde komma och hjälpa oss att fälla några stora träd på vår gård, imorse kom en man och hälsade på oss och tittade på träden...han tyckte att träden är så nära ellinjerna att de gärna kommer och fäller träden åt oss! Och på eftermiddan knackade plötsligt en man på dörren och sade att han har kommit för att kapa ner några träd...och där ligger de nu på vår gård, träden alltså! Jag trodde att vi skulle vara tvugna att vänta många veckor innan vi får bort de stora, fula träden från vår gård, men tänk så fort det gick!
Nu är stackars sambon bara tvungen att spendera hela kvällen på gården och såga träden i mindre bitar, så att vi får bort dem från gården! Han är säkert jätte tacksam för min finfina idé...det var nämligen jag som tyckte att vi måste såga ner träden, att gården blir mycket ljusare och finare på så sätt! :) 


1 kommentar:

Carita Liljendahl sa...

Hoppas mannen din har humor - då kan du säga att jobbet bjuder på gratis motion och mycket frisk luft :-)