2012-05-10

den bästa nyheten


Du är ännu så jätte liten, men ändå känns du så verklig och nära.


Jag vill, att du redan nu, skall veta att du är oerhört efterlängtad och önskad, 


så oerhört älskad redan nu.


Vintern 2012 blev en mycket speciell vinter för oss,


den 26 februari en alldeles oförglömlig och unik dag för oss.


Dagen vi fick veta att vi två snart skulle bli tre.


Du skall veta, att jag blev så otroligt lycklig och tacksam.


Du får aldrig glömma, vilken glädje du gav oss redan den dagen.


Du skall alltid veta, att du är villkorslöst älskad,


att två människors vackra kärlek skapade det finaste av alla.


Dig.















Nu orkar jag inte längre hålla mig, måste få berätta min hemlighet till er alla!
I november kommer vår största dröm äntligen bli sann, om allt går bra...
Jag har varit så försiktig hittills och bara berättat åt föräldrarna och de närmaste vännerna om graviditeten, har varit så otroligt rädd för ett nytt missfall.
Nu är vi i vecka 15, så största risken för missfall borde vara över, men jag kommer säkert att vara rädd hela vägen. Först när jag får den lilla babyn i min famn kommer jag att andas ut.
Magen växer sakta, just nu känns hela magen bara svullen, men babymagen kommer väl småningom.
Jag kan inte ens börja beskriva hur lycklig jag är.
Jag fäller fortfarande några tårar varje gång jag tänker på att jag faktiskt äntligen är gravid och har kommit så här långt, lyckan jag känner är bara så oerhört stor.
Vi har en väldigt speciell och oförglömlig sommar inför oss.

Här kommer första magbilden på mig...en liten svullen mage har jag fått! :)


































11 kommentarer:

Linn sa...

Många varma gratulationer! jag blir riktigt rörd för er skull. Vilka underbara nyheter! Jag hade faktiskt små aningar redan då du i ett tidigare inlägg skrev nåt om hormonsnurrig :) men det kan man ju vara annars också så jag vågade inte fråga. Hoppas du får må bra. Fin liten minimage börjar man ju nog skymta redan :)

Nina sa...

Oj va man blir glad fö er skull, Grattis:)

Emma sa...

GRATTIS!!! :) E så glad för din/er skull!! :D

Sofia sa...

Kom in här ett varv på kaffepausen på jobbet, och nu får jag kämpa för att hålla tillbaka glädjetårarna. Är så väldigt väldigt glad för er skull! Massor av varma gratulationer till er!!:):) Kram/Sofia

ingridviola sa...

GRATTIS!

Anonym sa...

Grattis!! :) När e "due date"?

Johanna ("Jusu") sa...

Tack alla fina för era gratulationer! Det värmer hjärtat att veta att också andra är glada för vår skull! "Due date" är först 6 november, så vi är bara i början än... :) men tiden tycks gå fortare nu när jag kommit lite längre, i början kändes varje dag så väldigt lång och det kändes som om jag aldrig skulle nå vecka 13 och komma in i andra trimestern! :)

Hannah sa...

Oj vad härligt!! Jag gissade nog också redan tidigare, på basen av dina FB-uppdateringar plus en del vinkar här på bloggen, ;). SÅ roligt att aningar var befogade! :)
*krama*

Sissel sa...

Grattis!! Hoppas du får må bra under graviditeten!

Unknown sa...

härrligt! blir riktit tår ögd! underbart att ni ska få en liten en :) njut av varje sekund för tiden går nog snabbt då man väntar (förutom de sista veckorna som känns som en eeeeeeevighet!) kram

Tanja sa...

Jättejättegrattis! Är så glad för er skull, det är fantastiskt att vara mamma =)