2011-06-05

vår miniresa - del 1

Så var resan över och jag har börjat mitt jobb på intensiven.
Men på söndagen åkte vi iväg på vår lilla resa och först körde vi mot Kuopio...


































...och jag var hur ivrig som helst över att få börja vår semester! Vi körde inte riktigt så långt som till Kuopio, utan vi stannade vid Suonenjoki. Där hade jag hyrt en sommarstuga till oss. Stugan var riktigt fin och bra, men den lilla stranden var en liten besvikelse. På bilden nedan syns den lilla bastun nere vid stranden.


































Här stannade vi ett par dagar och njöt av lugnet. Janne fiskade, jag vågade knappt ens gå på bryggan som var ganska söndrig...



















































Bastun nere vid stranden var dock en succé! Sommar och utebastu, det blir inte bättre!









































Vi hittade också några roliga filurer i skogen, nära stugan...





















































Vi åkte till Kuopio en sväng och beundrade vyerna från Puijos torn.


























































Vi beundrade också Kuopios matportioner vid Rosso... :)

























På tisdags eftermiddagen körde vi till följande ställe, mera om det senare...

Inga kommentarer: