2010-05-04

så kan det gå...

Jag och Dana var lite för ivriga att leka idag. Stackarn förstår inte ännu riktigt hur vassa hennes pyttesmå tänder är och idag när vi lekte på golvet nafsade hon plötsligt mig i läppen. Jag förstod inte vad som hände till först, visste bara att det gjorde F*N så ont...sedan började det smaka blod i munnen och jag kände hur något rann ner längs min mun och haka. Rusade till spegeln i wc:n och såg bara hur en massa blod rann ner längs min haka och hals. Putsade såret med vatten och stoppade blödandet med en handduk. 15-20 min senare, när såret äntligen slutade blöda, såg jag bara ett litet sår i läppen. Ganska djupt var det trots allt och blödde ganska mycket. Så nu får jag säkert ett litet ärr till minne av Danas valptid... :) Men vad kan man, sånt händer. Små valpar biter en massa och man kan ju inte vara så sträng åt henne ännu när hon är så liten. Och visst var det lite mitt eget fel också då jag inte förstod att sluta leka tidigare, hon var lite väl uppjagad och ivrig. Nästa gång slutar vi leka innan det blir för vilt!

Inga kommentarer: