2014-01-20

frisyren i november


Jag klippte ju faktiskt mitt hår kort redan i november och har inte alls kommit ihåg att skriva nåt om det eller visa bilder på hur slutresultatet blev!
Nåja, bättre sent än aldrig!

Håret klipptes ju alltså ganska kort (eller för mig kändes det superkort då jag haft långt hår så länge!!) och färgades rödbrunt. Först var vi tvugna att bleka håret lite, eftersom jag hade så mörkbrunt hår tidigare. Sedan färgade frisören håret med flera olika röda nyanser och det blev riktigt snyggt!

Så här såg håret ut ett par dagar efter att jag klippt och färgat det...



Väldigt ovant med kort hår, men jag gillade det trots allt! Speciellt den intensiva, röda färgen var snygg!
Nu har håret vuxit ut lite och jag borde snart besöka frisören igen, färga det och kanske klippa lite. 
Jag måste nog medge att jag redan nu börjat sakna mitt långa hår och tror därför inte att jag kommer att klippa det kort igen, utan låter det växa lite längre nu till våren. Den röda färgen såg bra ut den första månaden, men sedan bleknade det och började se trist och livlöst ut, så jag köpte hårfärg och färgade själv håret lite mörkare. Rött är nog fint när det är nyfärgat, men av någon orsak tröttnar jag alltid så fort på det och börjar längta efter mörkbrunt hår igen. Dessutom börjar jag se så blek ut när hårfärgen slits bort och bleknar och blir för ljust. Så jag hoppas att mitt hår hinner växa ut lite innan sommaren och att jag skulle hitta en ny, snyggare brun hårfärg med fina slingor eller nåt liknande. Måste se till att boka tid till frissan före april, så jag har snyggt hår sedan när jag skall föda! :)

Inga kommentarer: