2013-01-02

Nooas rum!

Vi köpte ju ett hus och flyttade in hit samma dag som vi åkte till sjukhuset för att föda vår lille son. Huset är inget nytt hus, utan det är byggt år 1980 och har renoverats år 2004. Det finns massor med småsaker som jag vill få gjort här, för att huset skall se finare ut. Bland annat vill jag byta ut alla tapeter, måla taket vitt, måla fönsterkarmarna vita, eventuellt köpa nya laminatgolv...men vi hann förstås inte göra något av dessa innan vi flyttade in hit, vi tyckte att det var viktigast att få våra saker flyttade till vårt nya hem innan vi lillen föds. Så vi kommer att remontera huset småningom, sedan på våren och sommaren nångång och ett rum i taget. Men ett rum har vi redan nu hunnit fixa till lite, nämligen barnrummet. Jag gillade inte alls tapeterna som fanns i barnrummet, de var mörkblåa och inte alls min stil. Så min snälla far kom hit på självständighetsdagen och satte upp nya tapeter tillsammans med Janne och målade taket vitt (det var ljusblått tidigare!!!). Golvet är ännu gammalt och fönsterkarmarna är mörkbruna och fula, men jag måste bara vänta till våren innan det kan åtgärdas. Nu ser rummet i alla fall mycket bättre ut, tycker vi. Här får ni lite foton på hur det ser ut!











Det är lite fullt i rummet just nu, med skötbordet framför fönstret och den vita soffan/gästsängen. Sedan när Nooa är lite äldre och börjar sova i sitt eget rum, då kommer vi att göra en hel del ändringar i rummet igen, men det får duga tills vidare.


Inga kommentarer: