2011-01-11

Day 26 – Your fears

Det har varit lite bråttom här under jul och nyår, så jag har inte hunnit bloggat på länge. Men nu är det dags att satsa på bloggandet igen! Jag fortsätter alltså nu med mina 30 days-frågor, bara några frågor kvar att svara på...
My fears med andra ord...

Jag är rädd att mina nära och kära skall få någon svår sjukdom...
jag är rädd att jag själv skall drabbas av någon svår sjukdom...
jag är rädd för att förlora det allra viktigaste för mig, att tvingas leva utan honom...
jag är rädd för att inte kunna njuta av livet, att inte uppskatta allt det fina i livet...
jag är rädd för höga platser, jag är lite rädd för att flyga...
bland annat dessa saker...

men man kan inte leva livet i ständig rädsla, tycker det är onödigt att hela tiden bekymra sig för något, fast jag har en tendens att stressa alldeles för mycket över allt och kan vara väldigt pessimistisk och bitter ibland...detta måste åtgärdas, detta måste fixas!
Jag vill lära mig vara mera positiv, inte enbart fokusera på dåliga saker!

Inga kommentarer: